/ Medycyna i Zdrowie / Wafle ryżowe – jeść czy nie jeść?

Wafle ryżowe – jeść czy nie jeść?

Wojtek Kwiatkowski / 8 sierpnia 2018 - 12:08 / Medycyna i Zdrowie, Styl życia

Wafle ryżowe to częsty produkt spożywany przez osoby odchudzające się. Jest to jednak pożywienie, które nie sprawdza się przy każdego rodzaju diecie. Na pewno przeszkodą w ich jedzeniu będą wszystkie diety o charakterze taki jak dieta ketogeniczna. Wafle ryżowe zawierają bowiem bardzo duże ilości węglowodanów, które są zabronione w tych rodzajach diet.

Dlaczego warto jeść wafle ryżowe?

Wafle ryżowe należą do produktów niskokalorycznych i lekkich. W 100 gramach wafli znajduje się od 380 do 400 kilokalorii. W dodatku jeden przeciętnej wielkości wafel waży tylko 10 gramów, a więc dostarcza zaledwie około 40 kalorii. Jest to produkt lekkostrawny, dlatego nie obciąża organizmu. Zawiera ponadto przede wszystkim węglowodany złożone. Wafle to w 80% cukry, ale tylko ich bardzo niewielka ilość to cukry proste. Dobrej jakości wafle, produkowane z ryżu nieoczyszczonego, czyli brązowego, zawierają także pewnie ilości błonnika, niacyny, cynku, manganu, miedzi oraz magnezu. Jednocześnie prawie w ogóle nie zawierają tłuszczów ani kwasów tłuszczowych nasyconych.

Wafle ryżowe są wygodną przekąską, którą można zabrać ze sobą na drogę, na wycieczkę lub spacer. Nie brudzą i nie psują się oraz potrafią dostarczyć dawki energii podczas wysiłku fizycznego.

Dlaczego nie warto jeść wafli ryżowych?

Wafle ryżowe nie zawsze są korzystne dla diety. Mimo, że zawierają głównie węglowodany złożone, ich indeks glikemiczny, czyli IG, jest bardzo wysokie (85). Wartość tą można porównać ze zwykłym pszennym chlebem. Są więc źródłem łatwo przyswajalnej energii. Powodują jednak również nagły skok poziomu glukozy we krwi i nie zaspokajają głodu na długo.

Wafle ryżowe, przez wysoką zawartość węglowodanów, pobudzają apetyt. Przez to trudno skończyć na jednym niskokalorycznym waflu, który zawiera jedynie 40 kcal. Ponadto wiele wafli dostępnych w sklepach, wyprodukowanych została z ryżu białego, czyli bezwartościowego produkt spożywczego, który dostarcza do organizmu jedynie puste kalorie.

Warto czy nie warto?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta – wszystko z umiarem. Jeżeli zjesz dwa wafle i na tym skończysz, proszę bardzo! Jeżeli będą one stanowić jedynie dodatek do pełnowartościowego posiłku – nie ma sprawy! Pamiętaj jednak, że wafle ryżowe same w sobie nie stanowią posiłku bogatego w składniki odżywcze. Są jedynie uzupełnieniem diety.

Z pewnością wafle ryżowe nie są wskazane dla diabetyków. Przez wysoki indeks glikemiczny, mogą poważnie zaszkodzić pacjentowi i znacznie podwyższyć poziom cukru we krwi.

Na portalu https://altruismonline.com/pl/co-mozna-jesc-na-diecie-ketogenicznej/ uzyskasz ciekawe informacje odnośnie pomysłów co jeść na diecie.

Komentarze są wyłączone

Komentarze wyłączone