/ Biznes i Pieniądze / Czy masz plan promowania firmy w mediach społecznościowych?

Czy masz plan promowania firmy w mediach społecznościowych?

social media
Wojtek Kwiatkowski / 17 października 2016 - 16:34 / Biznes i Pieniądze

W szybko rozwijającym się świecie Internetu oraz mediów społecznościowych, każda osoba szukająca swojego rodzaju działalności biznesowej musi być obecna online. Aby jej obecność w internecie przyniosła oczekiwane efekty konieczny jest dobry plan marketingowy obecności firmy w sieci. Jeśli prowadzisz firmę w internecie, ważna jest obecność na popularnych społecznościowych stronach internetowych takich jak Facebook czy Twitter. Bez tego w dzisiejszym świecie ani rusz.
Plan marketingowy nie zastąpi kontaktów międzyludzkich w świecie realnym. Media społecznościowe pozwalają zdobyć miliony klientów i osób zainteresowanych Twoją firmą. Należy pamiętać o pięciu najważniejszych sprawach. Oto one:

 

  1. Zarejestruj się na kilku stronach internetowych. Możesz zarejestrować się na dwóch lub trzech stronach internetowych takich, jak Facebook czy Twitter, ale pomyśl o ludziach używających innych stron. Poszukaj mniej znanych mediów społecznościowych i promuj się także na nich, w końcu od przybytku głowa nie boli.
  2. Nawiązuj relacje z ludźmi, prowadź rozmowy, odpowiadaj na pytania, udzielaj informacji. Stań się częścią społeczności mediów społecznościowych.
  3. Popularyzuj firmę w mediach społecznościowych. Poznaj przyjaciół, znajdź sojuszników, informuj o produktach, usługach, wydarzeniach i konkursach firmowych. Bądź widoczny, przyjazny, obecny nieustannie. Takie podejście jest bardzo opłacalne i pomaga zdobyć klientów, przyjaciół, sojuszników Twojej firmy. Na starcie możesz wspomagać się płatną reklamą na Facebooku lub skorzystać z usług firm takich jak BuyFans.pl aby zachęcić użytkowników do komentowania, dzielenia się i lajkowania Twoich postów.
  4. Filmy video powinny być częścią Twojego planu marketingowego. Facebook i YouTube są najpopularniejszymi stronami internetowymi. Publikowanie na nich filmików ma sens dla promowania i reklamowania każdej firmy. Wystarczą krótkie filmiki, mające 2-5 minut, aby zdobyć klientów i popularność. Filmy powinny mieć scenariusz, motyw przewodni i być interesujące – tylko takie produkcje mają sens.
  5. Zawsze dodawaj informacje, zapraszaj przyjaciół do polubienia Twojej strony, zdobądź szerokie grono czytelników. Koncentruj się na osobach, które są przyjazne, nie spamują i mogą być wsparciem dla Twojego biznesu. Takich ludzi warto zaprosić do obecności w życiu Twojej firmy, uczynić z nich ambasadorów Twoich produktów i usług, tworzyć dla nich konkursy oraz programy rabatowe. Promocje także powiększą grono klientów Twojej firmy.

Pamiętaj, że marketingowy plan Twojej firmy jest potężnym narzędziem, ale tylko wtedy, gdy jest prawidłowo stworzony i używany. Pomoże Tobie osiągnąć najlepsze efekty i sprawi, że Twoja firma urośnie w siłę.

0 DODAJ KOMENTARZ

Podziel się swoją opinią

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *